Pomogę Ci poradzić sobie ze stresem.

Brak umiejętności radzenia sobie z długotrwałym stresem powoduje choroby psychosomatyczne, autoimmunologiczne, zaburzenia emocjonalne. W kontekście pracy prowadzi do utraty motywacji a w efekcie do wypalenia zawodowego.

Można to zmienić.

Specjalizuję się w pracy z traumą, zaburzeniami psychosomatycznymi, przewlekłym stresem.

Oferuję wsparcie indywidualne oraz dla firm: 
konsultacje doraźne i pakiety anty-stresowe.

Pomoc jest na wyciągnięcie ręki: terapia w nurcie Somatic Experiencing®, Emotion Aid®, praktyki oddechowe, warsztaty, medytacja czy ekspozycja na zimno według metody Wima Hofa to skuteczne narzędzia, które pomogły mi wiele razy odzyskać siebie. Pod moim okiem - pomogą też Tobie.

czuleoko_kk-92.jpg
 

oferta

Jak mogę pomóc?

01.
  • Doświadczyłeś traumy i chcesz się od niej uwolnić w bezpieczny sposób?

  • Masz stresującą pracę, nie chcesz przenosić napięcia na inne sfery życia?

  • Masz problemy ze snem, czujesz chroniczne zmęczenie lub zauważasz inne objawy psychosomatyczne?

  • Potrzebujesz wspomóc swój układ nerwowy, zresetować się i nabrać nowych sił?

Mogę Ci pomóc.

 

Sesja ratunkowa

Podczas jednorazowej konsultacji indywidualnej  z wykorzystaniem technik redukcji napięcia przeprowadzę Cię krok po kroku do stanu odzyskania kontroli i większego spokoju.

Poczujesz natychmiastową ulgę i spojrzysz na problem z innej perspektywy. 
 

Terapia anty-stresowa

Oferuję także prywatną terapię związaną z Twoim problemem - doznaną traumą, pracą w warunkach wysokiego stresu, obciążenia dużą odpowiedzialnością. Nauczę Cię jak radzić sobie na co dzień dzięki prostym technikom oddechowym i medytacyjnym.

02.

Prowadzisz firmę, jesteś managerem? 
Chcesz zapewnić swoim pracownikom najlepsze warunki, by zostali z Tobą na dłużej? Dzięki współpracy ze mną możesz:

  • zwiększyć efektywność pracy

  • przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu

  • zmniejszyć rotację w zespole

  • wesprzeć najbardziej narażone na stres zespoły sprzedaży czy obsługi klienta

  • pomóc w zarządzaniu kadrze managerskiej

  • pomóc swoim pracownikom zachować zdrowie i work-mind balance

  • wdrożyć techniki redukcji napięcia

  • zostać "Firmą Przyjazną Emocjom"

Przykładowo, na warsztat "Pokonaj stres" składają się:

  • część teoretyczna: fizjologia stresu

  • krótka sesja ćwiczeń i automasażu rozluźniająca napięcia w ciele

  • praktyczne ćwiczenia oddechowe

  • praktyczne ćwiczenia relaksacyjne oparte o neuronaukowe metody regulacji stresu

  • przestrzeń na dyskusję z uczestnikami / poznanie potrzeb indywidualnych

03.

Już od ponad 15 lat nauczam jogi.

Kilka razy w roku organizuję kilkudniowe wyjazdy poświęcone:

  • odprężeniu, regeneracji i odciążeniu układu nerwowego

  • oczyszczeniu ciała i umysłu ze skutków stresu

  • wzmocnieniu odporności organizmu

  • poznaniu różnorodnych technik oddechowych opartych na neurofizjologii organizmu - tych na dodanie energii i tych na uspokojenie

Dla najlepszych efektów łączę różne techniki pracy z ciałem i oddechem:
 

  • yin jogę (sesje relaksacyjne)

  • aktywną vinyasa jogę (sesja poranna)

  • sesje tematyczne takie jak joga dla kręgosłupa wg. przekazu B.K.S Iyengara

  • głęboko relaksującą medytację prowadzoną pod postacią jogi nidry

  • ćwiczenia oddechowe będące  elementem pranayamy

  • wspólne spacery w uważności

Planowane wyjazdy z jogą znajdziesz w wydarzeniach na moim fanpage'u:

 

o mnie

Kamila Karpińska

39408956_10216736904636655_8200191319482564608_n.jpeg

Z wykształcenia jestem politologiem i psychologiem, absolwentką UW i SWPS, stypendystką Goteborgs Universitet  w Szwecji i Northeastern Illinois University w USA.  Ukończyłam półtoraroczną szkołę Trenerów Umiejętności Psychospołecznych w Ośrodku Intra.

Jestem praktykiem neuronaukowej metody Somatic Experiencing®, akredytowanego przez European Association for Somatic Experiencing® (EASE), członkiem nadzwyczajnym Polskiego Stowarzyszenia Somatic Experiencing®. Jestem również absolwentką jak dotąd jedynego w Polsce szkolenia S. Porges’a „Jak budować w sobie poczucie bezpieczeństwa. Teoria Poliwagalna” i facylitatorką metody EmotionAid®. W 2021 roku zostałam pierwszą polską instruktorką Wim Hof Method.


Od 17 lat z pasji i serca nauczam jogi - ukończyłam w Indiach kurs nauczycielski Yoga Teacher Training RYT 200. Prowadziłam zajęcia  w kultowej Akademii Jogi Adama Bielewicza w Warszawie.

Moją misją jest wspieranie innych w odnajdywaniu wewnętrznego spokoju i rozwoju osobistym. Fascynuje mnie związek ciała i umysłu oraz wszelkie terapeutyczne formy pracy z ciałem pomagające uwolnić stres i odzyskać radość życia.

metodologia mojej pracy

Somatic Experiencing ®

Czym jest Somatic Experiencing ®?
 

  • Jest to efektywna metoda leczenia traumy i objawów silnego/chronicznego stresu

  • Twórcą metody jest dr Peter Levine, który w trakcie niemal pół wieku swojej pracy jako terapeuta, opracował schemat uwalniania traumatycznego doświadczenia w sposób bezpieczny, łagodny i oparty na neurobiologii, fizjologii i psychologii

  • Praca w SE® opiera się na stopniowym i uważnym „resetowaniu” traumy/stresu z poziomu układu nerwowego, co pozwala ciału i umysłowi na powrót do równowagi

  • SE® nie jest metodą psychoterapii – nie skupiamy się w niej zbyt dużo na przeszłości, nie wracamy do szczegółów traumatycznych wydarzeń. Interesują nas fizjologiczne i psychiczne skutki, które nie pozwalają cieszyć się życiem.
     

Czym jest trauma?
 

  • Trauma jest wewnętrznym kaftanem bezpieczeństwa, który tworzy się w chwili, kiedy moment przerażenia zostaje zamrożony w czasie. Dławi on rozwój poczucia istnienia i tłamsi próby pójścia naprzód w życiu. Odłącza nas od nas samych, od innych, od natury i od ducha. Kiedy przytłacza nas zagrożenie, jesteśmy jak zamrożeni w lęku, tak jakby cała nasza instynktowna energia przetrwania została pobudzona, ale jakbyśmy nie mieli dokąd pójść  (Peter A. Levine)

  • Dla układu nerwowego trauma oznacza, że coś, co działo się „za szybko, za mocno i za intensywnie”

  • Kiedy doświadczamy tego typu sytuacji, nasz organizm stosuje najmądrzejszą dostępną mu strategię przetrwania: zamraża się, lub próbuje walczyć/ucieka. W traumie ta reakcja zostaje uwięziona na poziomie neuronalnym, przez co tracimy zdolność do swobodnego funkcjonowania w codzienności

  • Ludzie mają różną percepcję i odporność, dlatego inaczej reagują na dane wydarzenie

  • Trauma nie jest objawem słabości! Trauma jest skutkiem mądrości - Twoje ciało robiło to, co mogło w danej chwili zrobić najlepiej

 

Komu może pomóc Somatic Experiencing ®?
 

  • Osobom z PTSD (Zespół Stresu Pourazowego)

  • Osobom, które w skutek wydarzenia traumatycznego mierzą się wciąż ze skutkami tamtych wydarzeń jak np. stany lękowe, bezsenność, sensoryczna, koszmary senne, trudności w relacjach społecznych, depresja, poczucie osamotnienia, ataki paniki, kompulsje, nieufność itp.

  • Osobom, które cierpią na choroby psychosomatyczne, ból fizyczny o niezdiagnozowanej przyczynie

  • Osobom, których praca na co dzień oznacza funkcjonowanie w silnym stresie/w zagrożeniu życia lub zdrowia jak lekarze, policjanci, żołnierze, strażacy, pracownicy misji humanitarnych itp.

Jak wygląda sejsa SE®?

  • Sesja trwa ok 50 minut

  • Najlepiej, aby była prowadzona w miejscu, które jest bezpieczne, ciche i spokojne

  • W ostatnich miesiącach prowadzę z powodzeniem sesje on-line. Zapraszam!

ostatnie wpisy

Blog